Raben Transport: początki
Raben Transport powstała jako polski oddział małej firmy logistycznej założonej przez dziadka Ewalda Rabena w Holandii. Dzięki jasnej wizji i dążeniu do doskonałości, firma szybko rozszerzyła swoją działalność. Strategiczne inwestycje Ewalda w nowoczesną technologię flotową i infrastrukturę logistyczną oraz stawianie na obsługę klienta, pozwoliły Raben Transport stać się znaczącym graczem na europejskim rynku logistycznym. Grupa Raben jest nowoczesnym dostawcą usług logistycznych w całej Europie, posiadającym 160 własnych lokalizacji w 15 krajach europejskich, nadzorującym flotę ponad 10 000 pojazdów, przetwarzającym ponad 17,5 miliona przesyłek rocznie i dysponującym powierzchnią magazynową około 1 800 000 m². Grupa kładzie nacisk na innowacyjność i zrównoważony rozwój we wszystkim, co robi.
Od pierwszego kontaktu do ponownej współpracy
Siedem lat temu Raben Transport po raz pierwszy nawiązał kontakt z Linqo, badając standardowe rozwiązania telematyczne, w tym CAN, tacho i tracking GPS. Pierwsze rozmowy nie przyniosły jednak żadnych postępów, ponieważ system TMS Interlan firmy Raben nie integruje się z Routing & Tasking. Aby umożliwić przyszłą współpracę, Linqo zainicjowało integrację TMS Speed Interlan.
W 2023 roku telefon od Raben Transport przywrócił nadzieję, a rozwiązania Linqo zaintrygowały firmę podczas demonstracji. We wrześniu współpraca została ugruntowana, a w październiku podpisano umowę obejmującą 100 pojazdów. To oznaczało początek niesamowitej podróży.
Sprostać wyzwaniom
Raben chciał zwiększyć swoje możliwości zarządzania flotą na dynamicznie zmieniającym się rynku. Elastyczność, której wymagała firma Raben, została zapewniona dzięki niestandardowym rozwiązaniom Linqo, które zostały opracowane w odpowiedzi na specyficzne wymagania klienta. Ta zdolność adaptacji i podejście do rozwiązywania problemów współgrały ze zmieniającymi się wymaganiami Raben.
„Elastyczna współpraca, bardzo ciekawe rozwiązanie (Eco-Drive) do pracy związanej z ekologiczną jazdą. Koncentracja na kliencie i jego potrzebach – Linqo wprowadziło w międzyczasie wiele rozwiązań na naszą prośbę, wsłuchując się w nasze potrzeby”, stwierdza Małgorzata Cieplicka, Operations Manager w Raben Transport.
Podczas wstępnych sesji szkoleniowych pracownicy Raben przekazali cenne informacje zwrotne, na które Linqo szybko zareagowało. Szkolenia ujawniły intuicyjność platformy Linqo, wywołując entuzjastyczne reakcje ze strony pracowników Raben. W ciągu dwóch miesięcy Linqo wdrożyło wymagane zmiany, pokazując swoje zaangażowanie w zadowolenie klienta. Ta szybkość reakcji i zaangażowanie znacznie usprawniły działalność Raben.