close icon
success
Dziękuję!

Skontaktujemy się z Tobą wkrótce

background image

Jak mawia przysłowie – do tanga trzeba dwojga. Dlatego w odpowiednim zarządzaniu spedycją w dzisiejszych czasach kluczowa jest komunikacja między bazą a kierowcą. Jak zapewnić sobie najlepszy kontakt z pojazdem w trasie? Podpowiadamy.

Nagłe zmiany w zamówieniu, o których trzeba koniecznie poinformować kierowcę? A może odwrotnie – problemy na drodze, które wymuszają zmianę trasy i zmienią termin dostawy? Jest wiele sytuacji, w których komunikacja między kierowcą za kółkiem w trasie a bazą jest niezbędna. Zwykłe telefony już nie wystarczają. Często w grę wchodzi przesyłanie plików i nieustanny kontakt, by jedna i druga strona dosłownie w każdej sekundzie były w stanie sprawdzić status zamówienia. Współczesne systemy telematyczne dbają nie tylko o nawigację GPS – dzięki nim w biurze spedytora czy bazie floty ciężarówek w każdej chwili można sprawdzić lokalizację konkretnego pojazdu i status jego kierowców. Robią też jednak doskonałą robotę w łączeniu bazy i ciężarówki w każdym momencie trasy.

LinqoTrack – najprościej i najlepiej

Przyjrzyjmy się temu, jak komunikacja między dyspozytorem a kierowcą w trasie odbywa się przy pomocy platformy LinqoTrack – jednego z wiodących systemów telematycznych na świecie. Sercem platformy jest główny program LinqoTrack instalowany na komputerach w bazie. Komunikuje się on z działającymi w ramach platformy aplikacjami mobilnymi, które każdy kierowca może pobrać na swoje urządzenie, smartfon lub tablet. Co ważne – deweloperzy i designerzy pracujący dla firmy Linqo, która stworzyła LinqoTrack, doskonale zdawali sobie sprawę ze specyfiki pracy kierowców. Dlatego przeznaczona dla nich aplikacja jest lekka, o prostym i czytelnym wyglądzie, funkcjonalna, ale też pozbawiona zbędnych i skomplikowanych funkcji i niepotrzebnych bajerów. Jej zadanie jest proste – ma dostarczać kierowcy to, co najważniejsze, czyli niezbędne informacje. Jakie? Po pierwsze te, które pochodzą z bazy, od dyspozytora, czy to w formie nowych zadań, uzupełniających je dodatkowych informacji, przesłanych plików czy wiadomości tekstowych. Po drugie – danych o tym, jak pokonać wyznaczoną trasę i czego spodziewać się po drodze, czyli po prostu pewnej nawigacji GPS. Poza dostarczaniem danych kierowcy ma też działać w drugą stronę, czyli przekazywać wiadomości od niego prosto do bazy – przede wszystkim te dotyczące postępów w realizacji trasy.

Co w środku?

Aby zalogować się do aplikacji kierowca potrzebuje specjalnego konta, które utworzyć może dyspozytor z poziomu platformy LinqoTrack. Do zalogowania niezbędne są ID klienta, login i hasło. W platformie LinqoTrack dyspozytor może także stworzyć nowe zadania i trasy i oddelegować je konkretnemu kierowcy. Na głównym ekranie aplikacji, po zalogowaniu, wyświetlą się przydzielone mu zadania, posegregowane po najwcześniejszym czasie przyjazdu. Pierwsze z nich wyświetla się wraz z mapą trasy, w pozostałych pojawi się ona po kliknięciu przycisku „Więcej”. Zadania będące w trakcie realizacji są oznaczone na zielono, zaś te niepotwierdzone lub nierozpoczęte nie mają żadnego oznaczenia. Wybranie przycisku „Więcej” pozwoli na odczytanie informacji o zleceniu, takich jak ilość kilometrów danej trasy czy jej szacowany czas.

Można tutaj także przejść bezpośrednio do nawigacji Google Maps ustawionej już według wszelkich parametrów trasy. Na oznaczonej na mapie trasie znajdziecie niebieskie i białe punkty – niebieskie to te, które już zostały odwiedzone, białe to te, do których kierowca jeszcze nie dotarł. Taki sam status trasy widzi w swoim programie LinqoTrack dyspozytor w bazie. Pod przyciskiem „Więcej” w aplikacji znajdują się też dodatkowe informacje i notatki dotyczące zlecenia przesłane przez dyspozytora, a także bardzo ważny button potwierdzający wykonanie zadania (spokojnie, nie da się go kliknąć przypadkiem – potwierdzenie odbywa się przy pomocy podpisu).

Czat, zdjęcia i eko-jazda

Na dole ekranu w każdym momencie znajdują się trzy przyciski. Oprócz ekranu zadań można stąd przejść także do czatu z dyspozytorem. Został on wyposażony w przydatne funkcje. Pozwala na przesyłanie plików do 3 megabajtów w różnych formatach, w tym popularnych formatach programów Word, Excel, jak również PDF czy plików graficznych. To niezwykłe ułatwienie, szczególnie przy częstym zamieszaniu z dokumentami czy przesyłaniu skanów poświadczeń odbioru ładunku. Wszystkie wiadomości i pliki dyspozytor może odczytać bezpośrednio w platformie LinqoTrack.

Nie potrzeba do tego żadnego dodatkowego oprogramowania. Aby jeszcze bardziej ułatwić kierowcy przesyłanie plików graficznych,  został także wyposażony w moduł robienia zdjęć, również dostępny bezpośrednio z każdego ekranu aplikacji. Dzięki temu kierowca może szybko przesłać do LinqoTrack zdjęcia będące np. dowodem dostarczenia towaru (choćby podpisanych dokumentów czy wyładowanego ładunku), a dyspozytor w bazie może przekazać je niecierpliwemu klientowi. Co ciekawe, aplikacja kierowcy została też wyposażona w moduł Eco-Drive dostępny po wybraniu ikony trzech kropek w prawym górnym rogu. W tym miejscu kierowca może śledzić swoje postępy w ekonomicznej jeździe przy pomocy parametrów pojazdu, takich jak przypadki ostrego hamowania i przyspieszania, spalanie itp.

Tak zaprojektowana aplikacja dla kierowcy spełnia dwa zadania – wyposaża go w niezbędne informacje w czasie rzeczywistym (zmiany w zadaniach czy informacje od dyspozytora pojawiają się w aplikacji w momencie przesłania ich z bazy), a jednocześnie nie rozprasza podczas jazdy i pozwala w pełni skupić się na prowadzeniu pojazdu. Funkcjonowanie aplikacji w ramach platformy LinqoTrack to jej wielka zaleta.

Dzięki temu dyspozytor w bazie może sprawdzać status kierowcy i jego postępy dosłownie w każdej sekundzie, ale także kierowca ma nieustannie pakiet pełnych informacji i nie jest zostawiony samemu sobie. Sprawna obustronna komunikacja sprawia, że podczas pokonywania dalekich tras przydarza się mniej niespodzianek. Przez to kolejne zadania są mniej stresogenne, a twoi klienci z zadowoleniem obserwują, jak wszystko idzie jak po maśle.