close icon
success

Dziękuję!

Skontaktujemy się z Tobą wkrótce

background image

Oszczędności są ważne. Bez nich nie ma ani finansowego bezpieczeństwa firmy, ani inwestycji, które pozwalają jej się rozwijać. Warto zatem podsumować, jak w poszukiwaniu zaskórniaków wykorzystać systemy telematyczne.

1. Obserwuj status floty na żywo

Podczas rozmów z klientem padają pytania o konkretne terminy, a twoi handlowcy nie potrafią na nie odpowiedzieć, bo nie są na bieżąco ze stanem floty? Z systemem TrustTrack Rupteli nie będzie to już problem. Dzięki temu w każdej chwili twoi pracownicy będą wiedzieli, które pojazdy są w drodze, które czekają w bazie, a które będą niedostępne w określonych terminach. Dzięki temu planowanie pracy floty i kierowców stanie się banalnie proste. To z kolei spowoduje, że podczas rozmów z potencjalnymi klientami można będzie dyskutować o konkretnych terminach i pojazdach, a także planować zadania z dużym wyprzedzeniem. Już nie trzeba będzie odrzucać zleceń z powodu braku rąk do pracy lub wolnej naczepy. Zadowoleni będą też kierowcy, na których nie będą już czekać niespodzianki – o nowych zleceniach i kursach będą wiedzieć dużo wcześniej.

2. Nie zapomnij o serwisie

Każdy pojazd wymaga serwisu, nawet jeśli to tylko rutynowy przegląd. Im większa flota, tym trudniej opanować różne terminy i różne potrzeby maszyn. Tutaj również warto zdać się na sztuczną inteligencję. TrustTrack nie tylko zgromadzi wszystkie informacje w jednym miejscu, ale wygeneruje także odpowiednie raporty i z zaplanowanym wyprzedzeniem przypomni o potrzebie odwiedzenia serwisu. W czym to pomoże?

Już nigdy nie zaskoczy cię konieczność odprowadzenia ciężarówki do warsztatu, podczas kiedy zaplanowałeś dla niej trasę. System uwzględni wszystkie niezbędne daty i podczas przyjmowania zleceń będziesz dysponował konkretną informacją, jakie maszyny i kadra będą w tym czasie dostępne. A jeśli przy okazji zauważyłeś, że całkiem sporo pieniędzy tracisz na naprawy i części zamienne, może to oznaczać, że twoje pojazdy zbyt szybko się eksploatują. Na to też możemy zaproponować receptę – szukaj jej w punkcie 5!

3. Ogranicz puste przejazdy

Twój kierowca odstawił towar na miejsce i wraca do bazy? A może po drodze czeka jeszcze jeden klient, którego ów kierowca mógłby obsłużyć? Czy da się zaplanować wszystkie trasy, punkty odbioru i dostawy tak, żeby zredukować najbardziej jak to możliwe puste przejazdy, które generują jedynie koszty? Choć posiadając jedną bazę całkowite wyeliminowanie ich jest praktycznie niemożliwe, można je ograniczyć. W połapaniu się w dużej ilości zleceń i racjonalnym rozdysponowaniu zadań pomogą elektroniczne systemy zarządzania flotą. W każdej chwili możesz sprawdzić stan i lokalizację pojazdu. Dzięki wprowadzeniu do systemu konkretnych danych, jak punkty odbioru i dostawy, od razu zauważysz, czy są one po drodze dla pojazdu, który wraca po wykonaniu innego zlecenia. W ten sposób zobaczysz, czy możliwe jest w tym przypadku ograniczenie pustych przejazdów.

Co więcej, dzięki elastyczności systemu możesz reagować na zmiany na bieżąco – jeśli okaże się, że trzeba nadrobić trasy z powodu problemów na drodze lub pojawi się nowe zlecenie, które będzie mógł obsłużyć kierowca, który już wyruszył z bazy – nic prostszego. Oprogramowanie jest w ciągłym kontakcie z kierowcą i może przekazać mu wszystkie zaktualizowane wytyczne.

Jakby tego było mało – TrustTrack uwzględnia także inne, równie ważne czynniki: zna aktualne wskazania tachografu, wie, kiedy kierowca potrzebuje odpoczynku (może nawet zidentyfikować stopień jego zmęczenia), potrafi też rozróżnić, czy pojazd jest obsługiwany przez jednego, czy dwóch kierowców. To wszystko pozwala łatwo uniknąć błędów i pomyłek przy planowaniu tras, a jednocześnie rozplanować je tak, by w miarę możliwości uniknąć pustych przejazdów. Nawet pojedyncze tego typu przypadki sprawią, że w firmowej kasie zostanie więcej pieniędzy.

4. Monitoruj paliwo

TrustTrack i dodatki do niego pozwolą ci otrzymywać możliwie najdokładniejsze informacje o zużyciu paliwa i tankowaniu. Od teraz będziesz dokładnie wiedział, ile paliwa zostało zużyte, ile paliwa w danej chwili znajduje się w baku konkretnej ciężarówki, kiedy i ile zostało dolane lub… odlane. Tak, dzięki specjalnym czujnikom możesz otrzymać alarmowe powiadomienie w momencie, kiedy system wychwyci nagły ubytek benzyny w baku. Dzięki temu łatwiej będzie nie tylko o rozliczenia wydatków poniesionych na stacjach benzynowych, ale można będzie także skontrolować ewentualne nadużycia. Wystarczy też jeden rzut oka na skompilowane dane o spalaniu, by wiedzieć, czy dany kierowca zaznajomił się z naszym kolejnym punktem. A jest nim:

5. Eco-Driving

„Eco” w nazwie „eco-driving” nie pochodzi jedynie od „ekologii”, ale także „ekonomii”. Ta technika jazdy ma bowiem zalety nie tylko dla środowiska naturalnego, ale także dla konta bankowego firmy. I to wszystko przy… braku wad! W dużym skrócie – polega ona na odpowiednim prowadzeniu pojazdu tak, by ograniczyć spalanie i zużycie podzespołów auta. Oczywiście, nie każdy kierowca będzie w stanie z miejsca wyrobić sobie nowe nawyki. Ale i tutaj warto zerknąć na ofertę Rupteli – panel „eco-driving” to prosty w obsłudze, a jednocześnie niezwykle skuteczny cyfrowy nauczyciel ekonomicznej jazdy.

System monitoruje wszystkie konieczne dane, m.in. użycie tempomatu i jałowego biegu, przypadki gwałtownego hamowania i przyspieszania, w końcu także średnią prędkość i zużycie paliwa. Wszystkie te informacje przesyła do bazy, ale daje również znać kierowcy w momencie, kiedy dzięki nim wykryje nieekonomiczną jazdę. Dzięki temu kierowcy przyzwyczajają się łatwo do innej techniki jazdy, a po krótkim czasie firma oszczędza na paliwie i wizytach w serwisie. Tutaj tkwi także odpowiedź na pytanie, które zadaliśmy w punkcie nr 2 – badania pokazują, że stosowanie ekonomicznego stylu jazdy wydłuża życie pojazdu i jego podzespołów. Krótko mówiąc, eco-driving przynosi korzyści absolutnie wszystkim.

6. Kontroluj ruch na trasie

Możesz dwoić się i troić, ale jeśli ciężarówka wyląduje w korku, zużyje więcej paliwa i straci cenny czas. W XXI wieku kontrolowanie sytuacji drogowej nie powinno być już jednak problemem dla nikogo, a już na pewno nie dla pracowników firm transportowych. Nie trzeba już polegać wyłącznie na informacjach przekazywanych sobie przez kierowców za pośrednictwem CB radia czy na serwisach informacyjnych w rozgłośniach radiowych i martwić się, czy tachograf pozwoli na kontynuowanie jazdy po tym, jak korek się rozładuje.

Nowoczesne systemy telematyczne umożliwiają podgląd sytuacji drogowej na wybranej trasie. Aktualne informacje o ruchu pozwolą na ominięcie zatorów. Nawet lekkie nadłożenie drogi przez skorzystanie z proponowanego objazdu jest w tym wypadku ułatwieniem, a czasami wręcz rozwiązaniem problemu. Nie trzeba będzie się już martwić, że kierowca utknie w wielokilometrowym korku. TrustTrack zaalarmuje, jeśli wykryje na drodze przeszkody, i zaoferuje alternatywne trasy. Podgląd jego propozycji ma zarówno kierowca, jak i pracownicy w bazie. Dzięki temu podejmowanie decyzji w sytuacjach nieprzewidzianych jest szybkie i bezproblemowe. Takie rozwiązanie pozwala oszczędzić czas i nerwy kierowców, planistów i klientów, ale także paliwo.