Blog

Dowiedz się więcej o zdalnym odczycie tachografu.

23.10.2020

Zgodnie z obowiązującymi przepisami kartę kierowcy należy sczytywać co 28 dni. Tachograf odczytujemy zaś co 90 dni. W innym przypadku można narazić się na dotkliwe kary za niedopilnowanie obowiązków służbowych.

Z tego względu wielu właścicieli przedsiębiorstw transportowych decyduje się na wdrożenie systemu monitoringu floty. Dzięki temu odczyt danych z pamięci tachografu nie wymaga zjazdu na bazę. Można je pobrać w dowolnym momencie. Niezależnie od tego, w których punktach globu znajdują się Twoje pojazdy.

Zdalny odczyt tachografu i kart kierowców jest możliwy dzięki monitoringowi GPS.

Do przesyłania danych niezbędny jest system monitorowania floty. Oznacza to instalację oprogramowania na komputerach przedsiębiorstwa oraz zamontowanie modułów GPS w pojazdach. Przy dobrej organizacji cały proces nie powinien zająć więcej, niż kilka dni.

Zdalny odczyt danych z tachografu wymaga autoryzacji. Aby jej dokonać, wystarczy włożyć kartę przedsiębiorstwa do czytnika znajdującego się w firmie. Następnie wysyła się zlecenie. Do odczytu nie jest wymagane żadne działanie ze strony kierowcy. Pliki z danymi można pobrać podczas jazdy, a także wtedy, kiedy pojazd znajduje się na postoju. Co istotne, pojazd nie musi być uruchomiony na czas odczytu.

Zdalne pobieranie danych z tachografu pojazdu można zautomatyzować.

W systemie można ustawić wygodne przypomnienia o konieczności dokonania zdalnego odczytu tachografu. Można również zlecić pobieranie danych w określonych odstępach czasu. Wszystkie pobierane informacje są szyfrowane. Masz więc pewność, że nie dostaną się w niepowołane ręce.

Dzięki automatyzacji zadań związanych z odczytami nie tylko wywiązujesz się z obowiązków narzuconych przez prawo. Odciążasz także swoich pracowników. Zyskujesz więcej czasu na zlecenia. Prowadząc ewidencję czasu pracy w systemie, możesz też łatwo rozliczać swoich kierowców z wykonanych zadań. System odróżnia jazdę służbową od prywatnej, co pozwala Ci jasno określić wszelkie należności.

System monitoringu może również generować raporty dotyczące efektywności. Mogą być one bardzo przydatne podczas przyznawania ewentualnych premii poszczególnym pracownikom.

Czy zdalny odczyt danych dotyczy tylko tachografów cyfrowych?

Zdecydowanie tak. Napotkanie tachografu analogowego we współczesnych przedsiębiorstwach transportowych należy już jednak do rzadkości. Przepisy jasno wskazują na konieczność instalacji tachografu cyfrowego w większości pojazdów służących do przewozu towarów i osób. Dotyczy to wyłącznie pojazdów zarejestrowanych na terenie Unii Europejskiej od 1 maja 2006 roku.

Jeśli pojazd został zarejestrowany wcześniej i znajduje się w nim tachograf analogowy, trzeba go bezwzględnie wymienić na cyfrowy, kiedy przestanie działać. I to wyłącznie pod warunkiem, że nie da się go naprawić. Czy warto trzymać się przestarzałych technologii, które całkowicie uniemożliwiają zdalny odczyt tachografu? Decyzję tego rodzaju każdy podejmuje indywidualnie. W dobie nowoczesnych rozwiązań wymiana tachografu analogowego na cyfrowy opłaca się bardziej, niż kiedykolwiek.

to top button

Click on the button to load the content from Contactleader.pl.

Load content